2024 Reglementen Banger klassen Speedway Emmen

het heeft weer even geduurd maar er zijn dan ook geen grote veranderingen aan het reglement voor 2024.

De enige echte grote verandering is de verplichting tot het gebruiken van een dakplaat. Deze regel zal echter pas vanaf de teamrace intreden. Dit geldt voor alle klassen. Houdt hier dus rekening mee.

Daarnaast moeten alle brandstofleidingen zich in de auto bevinden. Dit geldt dus ook voor de voorwielaangedreven klassen. In de praktijk bleek dat onder de auto niet ideaal is ivm afslepen en werkzaamheden in de pits.

Voor het overige zijn er vooral een paar algemene aandachtpunten die onze keurmeesters opgevallen zijn.:

- Cradles/ motorsteunen die tegen of zelfs aan de chassisbalken bevestigd zijn, zijn echt niet toegestaan. Er moet ca 5cm ruimte tussen de motorsteun en chassisbalk zijn bij de rwd klassen. De motor zelf mag wel goed beschermd worden d.m.v. een motorplaat, carterbescherming etc, deze mogen zelfs aan de motorsteun gebout worden, zolang alles maar op de vooras bevindt en niet aan de chassisbalken. In andere woorden, de kas moet kunnen plooien maar motor moet heel blijven.     

- Er zijn nog veel rijders die de A stijlen lassen (waar hoekflap, deur, spatbord en raamstijl samenkomen) Aan bestuurderskant geen probleem aan bijrijderskant mag dit altijd nog niet, dit gaat strenger bestraft worden.

- De kijkgaten in de staanders van de kooien zijn verplicht bij uitschuifkooien. In de praktijk blijkt dat niet iedereen deze heeft. Schenk daar aub wat aandacht aan.

-  De harpsluitingen die vaak gebruikt worden om de gordels te bevestigen zijn in veel gevallen niet fatsoenlijk dichtgedraaid.

bij onreglementair laswerk moet er vanaf 2024 dusdanig veel weggeslepen worden zodat de auto er 100% niet sterker op wordt. Dus inslijpen zal niet voldoende zijn!

Saloonstoxreglementen
Voor de saloonstox moest er nog een bandenregel bedacht worden omdat er vanaf 2024 ook op ter apel gereden zal gaan worden! Op asfalt zijn voorlopig alle wegbanden toegestaan met uitzondering de (semi)slickbanden. Bij groot verschil gaan we lijst met verboden banden van spedeworth national bangers overnemen). Daarnaast zijn er een aantal motorwijziging verduidelijkt.

Bekijk de reglementen per klasse op onze reglementenpagina!

SEASON OPENER 2024:

23 maart a.s. 

De eerste wedstrijd van het jaar op Speedway Emmen

Racespectakel van de bovenste plank! Racen, botsen, driften en koprollen, Je ziet het allemaal op Speedway Emmen!
Aan de start komen enkele van de meest spectaculaire contactklassen die we op Emmen tegenkomen.

-Unlimited Bangers!!! racen met sloopauto's waarbij bijna alles is toegestaan. zelfs je tegenstander volgas in de muur drukken!!

-F1 Stockcars, racen met zelfgebouwde stockcars met dikke opgevoerde v8 motoren waarbij contact heel normaal is. Driftend en duwend met z'n drieen tegelijk door de bocht!

& 2L Saloon stockcars, zelfgebouwde stalen stockcars met een uiterlijk van een raceauto maar dan met stalen bumpers.

Kortom; een dagje uit in Emmen, boordevol adrenaline!

Aanvang 11:30 uur (einde ca 20:30 uur) kassa's open vanaf10 uur. kom op tijd voorkom rijen.

Entree: (let op: Alleen contante betaling mogelijk)
kinderen tot 1.55m: gratis
van 1,55m tot 18 jaar: €10,-
18 jaar of ouder: €20,-

Glaswerk is verboden langs de baan! Uiteraard is er catering aanwezig in de vorm van snackwagens voor de warme hap en koude dranken.

Let Op: Alleen contante betaling mogelijk

Kijk op onze facebook pagina voor het laatste nieuws! 

23 maart, F1 Stockcars, 2L saloon Stockcars en Unlimited Bangers

10 januari 2024:  Credits to the Legends info geplaatst!!!


- Oproep Voorinschrijving voor alle Legend rijders om de interesse te peilen!
- Oproep aan huidige rijders die rond die tijd evt nog materiaal beschikbaar hebben en ze eventueel willen uitlenen om een Legend uit de buurt aan de start te krijgen!
- Gave Merchandise "Credits to the Legend" door FL Design 

Klik hier de laatste Credits to the Legends info

WIJZIGING AGENDA 2024

In een eerder stadium is hebben we de voorlopige agenda al met jullie gedeeld. Toch hebben we enkele wijzigingen moeten doorvoeren. Zo kon de de racedag op 18 mei geen doorgang vinden. Deze hebben we daarom verplaatst naar 20 april.

Daarnaast hebben we de junioren toegevoegd aan het programma op zaterdag 29 juni (WOD weekend)

De SaloonStox Klasse op 21 september is onder voorbehoud dit zal afhangen van de interesse voor de credits to the legends race. De dag erna komen ze sws in actie op Ter apel.

De Agenda ziet er nu als volgt uit:

Zaterdag 23 maart: Season Opener
Unlimited Bangers, F1 Stockcars WOD2 & 2L Saloon Stockcars

Zaterdag 20 april: Lente Knaller
F1 Stockcars WOD6, Unl. Bangers, Limited Bangers & SaloonStox

Zaterdag 8 juni: Metal Bender / FWD WORLD CUP
F2 & F2 jr Stockcars, SaloonStox en FWD World Cup Bangers

World of Dirt Weekender!!!
Zaterdag 29 juni : World of Dirt Finale
F1 Stockcars, F2 sr Stockcars & 2L Saloon Stockcars
Zondag 30 juni: Masters of Shale
F1, F2, F2 jr & 2L Saloon Stockcars en RETRO STOCKCARS (Alderwetske & Heritage)

Teamrace Weekender!!!
Zaterdag 13 juli: TEAMRACE unl. Bangers
Zondag 14 juli: Teamrace Leftovers
Unl. Bangers, Micro Bangers, Limited Bangers & SaloonStox

Zaterdag 21 september: Credits to the legends (vrijdag training voor de Banger legends)
F2, F2 jr Stockcars, Unl. Bangers, Legends Bangers & SaloonStox (onder voorbehoud)

Zaterdag 19 Oktober: Blue Oyster Trophy
Unlimited Bangers B.O.T. & F1 Stockcars B.O. eindejaars Trofee

Zaterdag 21 december Oliebollenrace: 
Unlimited Bangers, Fwd Bangers, Micro Bangers & SaloonStox

Nog een laatste kanttekening bij de agenda. We zijn ook afhankelijk van de beschikbaarheid van het Motodrome. De agenda van de motorcross knmv is nog niet bekend. Normaal geeft dit nooit problemen maar we willen het wel even gemeld hebben.

Het Speedway seizoen 2023 op Speedway Emmen zit er weer op!

Afgelopen zaterdag hebben we met de traditionele Oliebollenrace afscheid genomen van het auto speedway seizoen 2023.

De oliebollenrace is een echte ‘Banger’ dag, waarbij diverse contactklasses aan bod komen. Zo waren er Unlimiteds, Fwd en Micro Bangers en een volle heat met SaloonStox.

De micro’s en de FWD bangers waren in grote getale vertegenwoordigd en verzorgden de hele dag meer dan voldoende actie op de baan. Hoewel voor de meeste de Oliebollenrace vooral voor de fun is, is het ook altijd de dag waarbij de kampioenschappen beslist worden. Bij de Unlimited Bangers en de SaloonStox. Vooral bij de unlimited Bangers leverde dit een strijd op als nooit tevoren.

Voor aanvang van de laatste puntenrace van het seizoen was het verschil tussen de nr1 #178 Ruud van Kuijk en de nr 2 #209 Stefan Mijnheer slechts 1 puntje. Na een race waarbij er 40 auto’s startten bleven als enigen over en kwam Ruud als eerste over de finish waarmee hij het Unlimited kampioenschap veiligstelde! Ruud en Stefan mogen ASE in 2024 tijdens de Ipswich World Final gaan vertegenwoordigen. In het DB demontage entertainers klassement waren beide kanshebbers volop bezig met het scoren van entertainerspunten. Wie de uiteindelijke winnaar gaat worden horen we op de jaarlijkse feestavond zaterdag 2 maart a.s. bij “Het witte peerd”’ in Nieuwleusen.

In de SaloonStox klasse ging #985 Stefan Scholten met de eindoverwinning in het klassement vandoor.

Al met al een zeer geslaagde dag. Na de enorme regenval de afgelopen weken waren we blij dat het niet zou regenen maar helaas kwam het voorspelde zonnetje een dag te laat.

Al met al weer een enerverend maar raar jaar qua weer dit jaar. Het begon met de opener waarop vrijdagavond de baan nog krukdroog was maar er snachts 35mm regen viel, de dag goed begon maar in de loop van de middag wederom regen de overhand kreeg. De teamrace hadden we te maken met het andere uiterste; extreme hitte en droogte vooral zondags, september was het weer bal met de regen. Met de Blue Oyster was het gelukkig droog na weken van regen. Al met al heeft het ervoor gezorgd dat we zondag de laatste hopen klei van de baan gehaald hebben. Nu maar hopen dat er eindelijk een droge periode komt zodat we de baan laag voor laag kunnen opbouwen voor het nwe seizoen.

Namens de organisatie willen we alle rijders, monteurs, vrijwilligers, supporters, foto(video)grafen en publiek bedanken voor jullie bijdrage afgelopen jaar!! We kunnen niet zonder jullie!!

Alvast fijne Feestdagen en een goede jaarwisseling gewenst!!

Tot Volgend Jaar!!

INSCHRIJVING OLIEBOLLENRACE GEOPEND EN ALWEER VOLGEBOEKT!!

 

Oliebollenrace 16 december INSCHRIJVING GEOPEND!!

 

Zaterdag 16 december organiseren we alweer onze jaarafsluiter. De Oliebollenrace!

 

Op deze dag komen de Unlimited Bangers, de Fwd Bangers, de Micro Bangers en de Saloonstox in actie.

 

LET OP: Tijdens de inschrijving kunnen de rijders zich ook alvast aanmelden voor de groepsapp. zoals jullie weten kunnen alleen de beheerders daar berichten in plaatsen. Er komen dus alleen berichten in op, en rondom de oliebollenrace.

 

De 3 Bangerklassen kunnen zich inschrijven via de onderstaande link.


De Unlimiteds bangers is reeds volgeboekt met 90 auto's
De MICRO BANGERS is ook vol met ruim 75 auto's

Alleen nog plekken beschikbaar op reservelijst

De FWD nog een paar plekken beschikbaar. 

https: //bit.ly/49yzvcY

 

 

De Oliebollenrace 16 december

Zaterdag 16 december organiseren we onze seizoensafsluiter De Oliebollenrace!!

Aan de start komen de Unlimited Bangers, de FWD Bangers, Micro Bangers en de SaloonStox

De inschrijving zal maandag 13 november om 18:00 uur opengaan!

Meer info volgt!

In 2024 15 jaar Bangerracing op Emmen "Credits to the Legends" 

Om het 15 jarig jubileum te vieren zullen we in 2024 de “Credits to the Legends” organiseren waarvoor de naam eigenlijk bedacht was!! Het ‘eren’ van allen die eraan bijgedragen hebben dat ‘wij’ (rijders, publiek, monteurs, organisatie) nog steeds van deze gezamenlijk hobby kunnen genieten.

We zijn van plan in het weekend van 21 september een reunie wedstrijd organiseren voor alle vroegere (st)rijders. Hierbij kun je denken aan iedereen die in het verleden op Ruisbroek, Warneton heeft gereden maar ook aan de rijders die de beginjaren op Emmen hebben gereden en de laatste jaren niet meer rijden! Uiteraard zijn de rijders die op ruisbroek/warneton zijn begonnen en nog steeds de helm niet aan de wilgen hebben gehangen, ook van harte welkom.

We hebben bij meerdere ‘legendes’ het idee in de week gelegd en gebrainstormd hoe we dit idee het beste konden uitwerken. Plezier moest ten aller tijden voorop staan maar ook moest er ruimte zijn om weer een beetje te kunnen wennen aan het racen en om oude verhalen op te halen met elkaar.

We zijn tot de volgende opzet gekomen: Op vrijdag 20 september mogen de ‘legends’ gratis trainen om weer een beetje gevoel te krijgen. Er kan op vrijdag uiteraard overnacht worden en sterke verhalen worden opgehaald bij de vuurton (evt klein feestje in de loods). Zaterdags beginnen we de dag met de heats, eventueel herkansing en finale waar alleen “licht” contact is toegestaan. Vanaf de Allcomers is het Full contact.

De legends zullen zoveel mogelijk samen met hun generatiegenoten rijden en i.i.g. apart van de gewone unlimiteds die op dezelfde dag ook wordt georganiseerd.

De bedoeling is dat ze gaan rijden met ‘Unlimiteds’ en volgens het ASE Emmen Unlimited Reglement. We hebben bewust gekozen voor september omdat dit de meest rustige wedstrijddag is en er dan het meeste materiaal beschikbaar is om te lenen. Kooien, deurplaten, gordels, evt kleding etc etc. We weten zeker dat als de wil er is we er met z’n allen een topweekend van gaan maken.

Dus mensen Deel dit bericht! En tag, enthousiasmeer de vroegere helden van de Camso en ASE Emmen!!! Deel en tag!!

Voor de rijders Stap nog 1 keer in een banger om samen met oude concurrenten en teammaten de baan te delen en de strijd aan te gaan maar vooral om nog 1 keer te GENIETEN MET HOOFDLETTERS!!

We zullen begin 2024 een eerste inschrijving openen om te kijken hoeveel interesse er daadwerkelijk is!!

We hebben er nu al zin in deze helden weer een keer op de baan te zien in ‘oude’ bekende kleuren.

Meer info over deze wedstrijddag op onze speciale Credits to the Legends pagina!! klik hier

De Blue Oyster Trophy Wat een dag!!

Zoals elk jaar is de Blue Oyster Trophy een van de hoogtepunten van ons autospeedway jaar. Het plan was echter om deze wedstrijd naar een nog gaver niveau te brengen. Met nog meer gave races, nog meer prijzengeld en nog meer show.

Regen, regen en nog eens regen
Echter de voorbereidingen voor deze dag vielen letterlijk en figuurlijk in het water. De dagen voorafgaand is er meer als 50mm water gevallen en dat maakte de voorbereidingen er niet makkelijker op. De vooruitzichten voor de zaterdag waren redelijk dus we waren ervan overtuigd dat we een goede baan zouden hebben mits er niet teveel regen zou vallen. In het rennerskwartier stonden echter nog een aantal enorme plassen.

Extra hulp
Het is werkelijk super om te zien dat er vrijdags al aangeboden wordt om ‘snachts met een zuigauto langs te komen om de plassen op te zuigen. Met was kleine aanpassingen en wat vertraging kon de racedag gewoon beginnen en helemaal afgewerkt worden. De regen bleef op 1 buitje na uit, en de baan werd zoals verwacht beter en beter.

Grote dank gaat uit naar alle rijders en het publiek die ondanks de gevallen regen toch vol goede moed, in grote getale, naar Emmen kwamen. We zeggen het bijna altijd maar het is echt zo we doen het samen en hebben iedereen nodig. Rijders, monteurs, vrijwilligers en publiek!

Unlimited Bangers
Wat een Materiaal
:
Er waren dit jaar wederom bovenverwachting mooie auto’s meegenomen door de rijders. De Desoto van #194 Johan Spiessens “car of de meeting” en de Lincoln van #61 Hendrik Dominee (very special car award) waren echt mega om te zien. De Gebroeders Cool hadden uitgepakt met een prachtige Granada coupe en grote Yank. De cokebottle coupe van Jarno Vos was best painted car en de lijkenwagen van kleine pavaroti is bestempeld met best presented car. Naast de genoemde autos waar er nog tig prachtige en zeldzame wagens. De Junko’s kregen de prijs voor Best presented team voor mooie aparte, en mooi opgeschilderde auto’s die ze hadden meegenomen waaronder de aparte volvo lijkenwagen van Bibi.

Prijswinnaars:
De eerste heats waren rommelig door de slechte staat van de baan maar naarmate de heats vorderden ging de baan en daarmee de actie zienderogen vooruit. Al met al mogen we niet klagen en hebben we met zijn allen weer kunnen genieten van een prachtige dag autospeedway, goed racewerk en mooie klappers.

De Blue Oyster Trophy werd in de wacht gesleept door #60 Laurens van Dijk. Hij heeft al heel wat races gewonnen op Speedway Emmen maar deze stond nog niet op zijn lijstje. #182 Danny Spin legde beslag op de 2e plek gevolgd door #402 Wesley Spijker. Best entertainer in de finale was Eric Seinen. Naast de genoemde prijzen zijn er nog een waslijst aan prijzen en bekers uitgereikt. De granada mk1 kas is na de finale op de baan verloot onder de beste entertainers van de dag. Maarten Steenbekkers (Maai voor de meeste) was de gelukkige winnaar. De volvo 9 serie met Nieuwleusen streekpakket aangeboden door de bierdrinkclub voor de hardste klep in bocht ¾ ging naar #202 Peter Hekman

Al met al weer een prachtige dag. We hebben dit jaar een hoop extremen meegemaakt qua weer maar toch hebben we telkens een mooie racedag kunnen organiseren. Nogmaals dank aan alle, rijders, monteurs, vrijwilligers en publiek voor jullie inzet afgelopen zaterdag. We kijken nu alweer uit naar de laatste van het jaar, De oliebollenrace op 16 december met Unlimited bangers, Micro Bangers, Fwd bangers en SaloonStox!

Voor de uitslagen en standen kunnen jullie kijken op mylaps:

Uitslagen per heat:https://beta.speedhive.com/events/2449705

Dag uitslag: https://beta.speedhive.com/org.../74817/championships/129226

Baankampioenschap: https://beta.speedhive.com/org.../74817/championships/110897

Inschrijving Unlimited Bangers Blue Oyster Trophy 21 oktober geopend en weer gesloten!

INSCHRIJVING VOORLOPIG GESLOTEN 175 auto's ingeboekt in 2,5 uur!

De Unlimited Bangers inschrijving voor de Blue Oyster Trophy 2023 op zaterdag 21 oktober aanstaande is geopend.

Dit geldt alleen voor de unlimited bangers. De inschrijving voor de F1 Stockcars en saloonstox volgt later.

De Blue Oyster Trophy is de grootste eendaagse wedstrijddag van het jaar. Dit jaar proberen we er een nog groter spektakel van te maken dan voorgaande jaren.

De finales zullen onder het kunstlicht zijn aan het einde van de dag! Verdere info volgt!

We hebben er zin in!schrijf je in via onderstaande link: https://bit.ly/3Zy97v2

Metal Bender & Supercup finale!

Het was afgelopen zaterdag weer een uitdagende dag voor rijders, publiek, vrijwilligers en organisatie. De weergoden leken ons aan het begin van de dag met 1 voorspelde regenbui van 0,1mm verder zou het droog blijven. Kortom; Ideale weersomstandigheden voor een dagje autospeedway.

De dag begon goed, de baan was in topvorm en de races in alle klassen waren weer van topniveau. Het hoogtepunt aan het begin van de dag was de supercup finale voor de F2 Stockcars, gevolgd door de Van Bangers. Fantastisch om zoveel van dat grote materiaal driftend door de bochten te zien gaan. Sommige rijders hadden er serieus veel werk van gemaakt door andere motoren in te bouwen en extra veiligheidskooien in te bouwen in het geval van de campers. Halverwege de dag kwamen de eerste buien en al snel bleek dat die voorspelde 0,1mm ruimschoots gehaald zou gaan worden.

Gelukkig bleef de baan relatief veel grip geven en konden we toch nog genieten van mooie races en veel actie in alle klassen. Onze dank gaat uit naar alle rijders die het ‘barre’ weer trotseerden en de strijd op de baan aangingen met elkaar en de omstandigheden. Daarnaast willen we al onze officials en vrijwilligers bedanken dat ze zich lieten onderspitten in een mengsel van water en klei terwijl ze langs de baan hun werk deden. Tot slot onze complimenten aan het publiek wat in grote getale is gebleven tot aan het einde van de dag om zelfs de DD van de Van Bangers af te wachten om #337 Giel Koorn daar te zien schitteren in zijn oude Mercedes bus en de Best Entertainer van de dag en van de dd in de wacht te slepen.  Ook een dikke dankjewel naar iedereen die is komen helpen na afloop van de verschillende van Van Banger heats. Vele handen maken licht werk.

Zondag zijn we nog lang bezig geweest met opruimen en schoonmaken van materieel en alles op en rondom de baan. Later deze week zullen we beginnen met het herstellen van de baan voor de Blue Oyster die over 4 weekjes alweer voor de deur staat. Daar willen we dit jaar een nog groter spektakel van maken. Met de finales onder kunstlicht en ook voor de F1 Stockcars een extra finale de Blue Oyster Eindejaarsrace met extra prijzengeld. Daarover later deze week meer!!  Wordt vervolgd!!

inschrijving Metal Bender bangerklassen Unlimited & Van Bangers geopend!!

Om je in te schrijven voor 23 september kun je klikken op de volgende link!

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScK2eiqU2knIfHZwIHQTPziJywQhOJcQIYodOu3RvyvfU7B1Q/viewform

Nieuwe website BANGERSEMMEN & wijziging programma!

Het eerste gedeelte van het seizoen zit er alweer op. Tot op heden hebben we een prachtig jaar qua bangers en stockcar racing op Speedway Emmen. Qua bangers waren vooral de credits to the legends en de teamrace absolute hoogtepunten.

Het deelnemers veld in alle klassen neemt steeds verder toe dat is mooi maar zorgt ook voor uitdagingen. We hebben tot op heden al 1 keer een klasse moeten verplaatsen en 1 keer een klasse af moeten lassen. We hadden gehoopt het daarbij te kunnen laten maar we hebben onlangs vergaderd over het tweede deel van het jaar met verschillende klasse vertegenwoordigers en de verschillende dagprogramma’s uitgewerkt. Hieruit is gebleken dat de metal bender niet in de huidige format kan doorgaan. De interesse in de Van bangers is relatief groot maar vooral het feit dat deze wedstrijd de supercupfinale is van de f2 stockcars (extra heats/huldiging en deelnemers) zorgt ervoor dat we de saloonstox wederom moeten verplaatsen. Ditmaal terug naar de Blue Oyster. We begrijpen dat dit niet ideaal is, maar kunnen niet anders. Het heeft verschillende factoren, een aantal die we niet konden voorzien toen we vorig jaar de agenda opstelden maar onze onervarenheid m.b.t. het invullen van de agenda speelt hierin een rol. We zullen bij het maken voor de agenda voor volgend jaar met al deze factoren rekening houden en beter voorbereid zijn.

We zijn druk doende om de Blue Oyster Trophy een nog grotere wedstrijd te maken met extra prijzengeld, show (hopelijk ook vuurwerk etc) voor zowel de bangers als de F1 stockcars. Voor alle klassen bangers, f1’s en saloonstox staan een voorstellingsronde gepland. Het dagprogramma is in grote lijnen al klaar. De finale voor de Bangers zal nu aan het einde van de dag zijn in het donker.

Tot slot hebben we nog de oliebollenrace altijd een knaller van een jaarafsluiting.

Om alle rijders, publiek beter te kunnen informeren en up to date te houden hebben we een nwe website in het leven geroepen waar jullie terecht kunnen voor informatie over alle klassen. Deze website is nog niet helemaal af de laatste puntjes zullen na de vakantie op de i gezet worden! De site is het best te bekijken via de pc maar via de telefoon moet vast ook lukken! Klik op: www.bangersemmen.nl om een kijkje te nemen.

 

Bericht n.a.v. sluiting Warneton en opheffing CAMSO!

CAMSOBangers Camso Sprl bedankt voor de hobby!

Met de sluiting van Warneton komt er een eind aan de Camso. “het einde van een tijdperk”

Toen ik ca 30 kg geleden (eind jaren negentig) met een groep vrienden afreisde naar Ruisbroek waar onze lokale helden de ‘Blue Forces’ voor het eerst meededen met bangerraces hadden we nog geen idee wat we konden verwachten. Het zou harder gaan dan de autorodeo' waar we ons in de regio mee bezig hielden. Wat we zagen overtrof al onze verwachtingen. Internet was nog in opkomst dus sociale media was er nog niet.

Het duurde niet lang of steeds meer vrienden en regiogenoten reisden regelmatig af naar ‘Belgie’ om daar mee te doen of te kijken naar de bangers. In de loop der jaren werd de groep enthousiastelingen groter en groter.

Na de sluiting van Ruisbroek reisden we standaard af naar Warneton waar we getuige waren van de meest gave wedstrijden en snoeiharde actie. De 350km enkele reis was geen enkel probleem.

Een kleine 15 jaar later was deze groep enthousiastelingen (rijders,monteurs en publiek) inmiddels uitgegroeid tot een enorme groep. Toen deze groep ter ore kwam dat er op Emmen een oval was waar mogelijk ook bangers georganiseerd kon worden werd er snel een organisatie opgericht en vrijwilligers geselecteerd om bangerraces op Emmen te kunnen organiseren. De races op warneton gingen echter gewoon door.

Sommige rijders reden alles op beide banen anderen vooral op de een en af en toe op de ander. Naar mijn mening versterkte de beide banen elkaar met elk hun eigen topwedstrijden op het asfalt of het dirt. Ik vind het dan ook platgezegd donders jammer dat het nu gedaan is.

De afgelopen jaren hebben we zeer goed contact gehad met de promotors van Warneton. Frederik Leysen en Bjorn De Sutter hebben ons een aantal keren geholpen en wellicht zullen ze ons in de toekomst nog eens helpen met hun kennis en kunde.

Na het formele bericht van de camso hebben frederik onderling contact gehad en contact opgenomen met spedeworth om de CAMSO world final plekken veilig te stellen voor het continent en dat is gelukt. 1 zal gaan naar de winnaar van het db entertainers klassement aan het eind van het jaar. Voor de ander zullen we nog een passende oplossing bedenken.

Vanwege de historie van de CAMSO en hun hoofdrol in de historie van continentale banger racen heb ik voorgesteld de wf plaatsingen gewoon CAMSO plaatsingen te blijven noemen in de toekomst. Want ik durf wel te zeggen zonder CAMSO had Ase Bangers Emmen niet bestaan!

We zullen onze stinkende best doen deze klap op te vangen en de sport ook in België en noord frankrijk te blijven promoten.

Bedankt voor alles!

Was getekend,

Jos Bruggeman,promotor bangers Emmen

Van Bangers 23 September

Op de volgende wedstrijddag die gepland staat op Speedway Emmen komen de Van Bangers aan de start. Plezier en veiligheid staan in deze klasse voorop, het is vooral een ludieke klasse onder het mom van; Een keer wat anders!

In het oorspronkelijke idee hebben we overwogen de campers te verbieden. Echter we gaan er vanuit dat na de Van Banger manches iedereen ff komt helpen om de baan weer schoon te krijgen zodat de andere klassen er geen last van hebben.Uiteraard vallen deze busjes bangers buiten alle reglementen die we hebben op Speedway Emmen. Maar toch willen we wel een aantal veiligheidsregels verplichten:

- Het moet echt gaan om busjes. Minimale afmetingen ford transit, citroen jumpy etc. Geen kleine bestelwagens van het formaat berlingo of volkswagen caddy. Daarintegen ook geen halve vrachtwagens. (Bij twijfel even bericht sturen aan ASE Bangers Facebook pagina of email aan bangersemmen@gmail.com) - Voor,- of achterwiel aandrijving maakt niets uit! Diesel of benzine ook niet. Echter houdt er wel rekening mee dat de diesels goed uitgezet dienen te kunnen worden. (afsluiter in de brandstof toevoer) daarnaast moeten de busjes ook voorzien zijn van dubbele massaschakelaar.- Zorg voor degelijk gaas voor de ruiten - De auto mag voorzien worden van degelijke kooi rondom de bestuurder.- deurplaat en H frame / rolbeugel zijn verplicht.- De originele brandstoftank dient te zijn verwijderd - Wanneer er sprake is van een busje met een los chassis dient deze na de achteras ingeslepen te worden zodat deze wat kan plooien. - Motorwissel is toegestaan, Auto mag voorzien worden van een waterbak, en evt plaat vd motor om de motor te beschermen.

We zijn heel benieuwd wat jullie al hebben staan dus plaats gerust een foto!

 

ASE BANGERS EMMEN IN DE MEDIA: